Zakup nowych autobusów elektrycznych wraz z infrastrukturą do ich ładowania przez Miasto i Gminę Kórnik

W listopadzie 2024 roku Miasto i Gmina Kórnik podpisała z Narodowym Funduszem Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej umowę o dofinansowanie Przedsięwzięcia dotyczącego zakupu nowych autobusów elektrycznych wraz z infrastrukturą do ich ładowania. Pozwoliło to na zakup 3 autobusów elektrycznych oraz utworzenie 6 punktów ich ładowania.
Całkowity koszt realizacji Przedsięwzięcia wyniósł 9 837 540 PLN, a kwota wydatków kwalifikowalnych wyniosła 7 998 000,00 PLN (koszty netto). W ramach umowy udzielone zostało wsparcie na realizację Przedsięwzięcia w kwocie 5 398 650,00 PLN przy czym wsparcie udzielone zostało tytułem środków będących w dyspozycji PFR, w kwocie 799 800,00 PLN.
Na ten sam cel otrzymaliśmy pożyczkę z Narodowego Funduszu Ochrony Środowiska, która wynosi 3.385.890 zł.
Przedsięwzięcie zostało zrealizowane w I kwartale 2024 roku.
Dnia 29 maja 2024 roku odbyło się uroczyste otwarcie nowo wybudowanej hali warsztatowej KPA KOMBUS wraz z prezentacją nowozakupionych elektrycznych autobusów, które od 1 czerwca 2024 roku obsługują trasy miasta i gminy Kórnik.



