Rządowy Fundusz Rozwoju Dróg
W ramach zadania w 2024 roku została wybudowana droga gminna 332002P w Żernikach. Wykonana została nawierzchnia jezdni z betonu asfaltowego, przebudowano i wybudowano chodnik, wykonano odwodnienie drogi oraz oświetlenie na brakującym odcinku.
Droga gminna nr 332002P miała charakter drogi dojazdowej do posesji. Zakres inwestycji obejmował budowę jezdni o nawierzchni ulepszonej z betonu asfaltowego. Istniejąca nawierzchnia mineralno asfaltowa została wykorzystana jako podbudowa. Nawierzchnia brukowcowa została rozebrana. Przyjęto następujące parametry ulicy:
- droga wewnętrzna o parametrach klasy D (na odcinku km 0+000 - 0+125) oraz publiczna klasy L na pozostałej części (od km 0+434 do końca budowy ciąg pieszo-jezdny),
- prędkość projektowa V=30 km/h,
- jezdnia dwukierunkowa o dwóch pasach ruchu szerokości 2,50 na odcinku klasy D z poszerzeniami na łukach. Na odcinku klasy L szerokość pasa ruchu 2,75 m,
- w obrębie istniejącej zabudowy zastosowano progi zwalniające,
- chodnik przy krawężniku jezdni szerokości 2,00 m, a odsunięty od krawędzi szerokości 1,50 m,
- pobocza o szerokości 0,75 m,
- zjazdy indywidualne o szerokości takiej jak w stanie istniejącym, od 3,00 do 5,0 m,
- odwodnienie układu drogowego do rowów drogowych.
Zgodnie z zapisami umowy o dofinansowanie koszty kwalifikowane zadania wyniosły 1.320.535,28 zł. Z Rządowego Funduszu Rozwoju Dróg pozyskano dofinansowanie w wysokości 660.267,64 zł.
Całkowite koszty realizacji zadania: 2.020.304,11 zł.
W ramach zadania w 2023 roku została wybudowana droga pieszo-rowerowa w pasie dróg gminnych: ul. Śremskiej i ul. Lipowej w Kórniku.
Ul. Śremska i ul. Lipowa (klasa D) przebudowane zostały w zakresie: wykonania ścieżki pieszo-rowerowej jednostronnej po południowo-wschodnim pasie drogi i dwustronnej od istniejącego przejścia dla pieszych do ul. W. Witosa w Kórniku-Bninie. Prace prowadzone były w III etapach:
- I odcinek od działki nr 506 do ul. Kasztelana Jarosta (wschodnia strona pasa) do ul. Wincentego Witosa (zachodnia strona pasa);
- II odcinek od ul. Lipowej do dz. nr 506;
- III od ścieżki pieszo-rowerowej (ul. Śremska) do ul. Lipowej.
Projekt obejmował przebudowę istniejącej drogi publicznej - wykonanie ścieżki pieszo–rowerowej o szer. 3,0 m. W etapie II w miejscu istniejącego przystanku wykonano peron autobusowy o długości 20 m i szerokości 1,5 m połączony ze ścieżką. Ścieżka została wykonana z kostki brukowej betonowej bez fazy. Całkowita długość ścieżki to 0,703 km.
Zgodnie z zapisami umowy o dofinansowanie wartość zadania wynosi 941.599,12 zł. Z Rządowego Funduszu Rozwoju Dróg pozyskano dofinansowanie w wysokości 753.279,29 zł.
W ramach zadania w 2023 roku przebudowana została droga gminna - ul. Wiosenna w Borówcu - na odcinku ok. 0,62 km.
Przebudowę ul. Wiosennej w Borówcu podzielono na następujące odcinki:
• ul. Wiosenna odcinek A od km 0+000 do km 0+172.24
• ul. Letnia od km 0+000 do 0 + 0+082,85
• ul. Wiosenna odcinek B od km 0+000 do km 0+304,42
• łącznik od km 0+000 do 0+060,78
Przedmiotowy odcinek drogi zaprojektowano na parametrach drogi klasy L z prędkością projektowaną 30km/h, jako układ jednojezdniowy dwukierunkowy o szerokości pasów ruchu 3,0m, szerokości jezdni 6,00m.
Od ul. Czereśniowej do ul. Letniej (wraz z odcinkiem ul. Letniej) zaprojektowano oświetlenie uliczne (7 słupów oświetleniowych typu LED).
Zgodnie z zapisami umowy o dofinansowanie wraz z aneksami wartość zadania wynosi 660.565,09 zł. Z Rządowego Funduszu Rozwoju Dróg pozyskano dofinansowanie w wysokości 297.196,51 zł.
W ramach zadania przebudowana została droga gminna - ul. Jaśminowa w Kamionkach - na odcinku 0,58 km.
Początek drogi gminnej przyjęto w km 0+207,67, a koniec w km 0+785,81. Jest to droga kategorii D, o szerokości 5,0 m. Drogę wykonano z: warstwy wzmacniającej, podbudowy z kruszywa łamanego stabilizowanego mechanicznie oraz warstwy ścieralnej z betonu asfaltowego. Droga posiada obustronne utwardzone pobocze o szerokości 0,50 m.
Realizacja zadania poprawiła bezpieczeństwo wszystkich użytkowników, przede wszystkim pieszych i rowerzystów, młodzieży i dzieci korzystających na co dzień z drogi. Miała również znaczenie dla poprawy estetyki, komfortu oraz zmniejszenia negatywnego oddziaływanie drogi na środowisko.